План мандрівки
1 ДЕНЬ |
Скельне святилище «Лесівські камені», «Гарбузівські камені» |
Коломия |
|
Переїзд: Коломия – Косів – Бабин – Яворів – Буковець |
|
Бабин | |
Садиба колекціонера – Богдан Петричука |
|
Класифікація жіночих головних уборів |
|
Інформація по маршруту |
|
Садиба коваля | |
Яворів |
|
Поселення | с. Буковець. Садиба «Лісова хатка» |
Скельне святилище «Лесівські камені» |
Сектори скельного комплексу:
|
Розташування святилища «Лесівські камені» |
На південному сході Сокільського гірського хребта є Лесівські (Маришеві) камені, розташовані на висоті 885 м. У цьому напрямку вони замикають скельний ланцюг Сокільського хребта, що далі виходить до Черемошу |
1 Бісівський або фалічний камінь (Чортів палець) | За народними переказами, під найвищою з трьох скель є Чортів палець (Бісівський камінь), який піднімається крутосхилом на висоту до 30-ти метрів. Можливо, теперішню назву скеля одержала ще в християнський період |
2 Бісівська скеля у вигляді голови птаха |
Вершина північно–східної сторони скелі, заввишки до 8 м і шириною до 4 м, нагадує викуте схематичне зображення голови птаха. На скелі висічено ряд геометричних символів та хрестоподібних ідеограм. У Старому Заповіті йдеться про те, що птахи і плазуни були першими живими істотами на землі, створеними Господом на четвертий день творіння (Буття, 1:19–22) У Єгипті сокіл уособлював небеса, фараона, його зображали на саркофагах, на його честь були збудовані величні храми. За вбивство сокола карали смертю |
Скельне святилище «Гарбузівські камені» |
|
Розташування святилища «Гарбузівські камені» |
«Гарбузівські камені» розташовані на південному сході Сокільського гірського хребта на висоті 850 м. Вживання терміну «камені» умовне, оскільки йдеться про велике скельне плато прямокутно-продовгуватої форми завдовжки 110 м, шириною 30 м і висотою 6 – 10 м |
3 Рисунки зображень птаха, риби, змії, бика, мурашки (бджоли) та ока в трикутнику |
На скельному плато особливу увагу привертають 7 каменів. Перший з них, висотою 2,2 м, шириною 3,5 м, розміщений у західній частині плато. Його верхня східна частина має вигляд голови птаха та риби, яка звисає головою до землі. Тіло риби виділяється на загальному фоні каменя. У лівій нижній частині каменя видно профіль голови бика, змії, мурашки (бджоли), продовгувате зображення. Очевидно, що на скелі вирізьблені космологічно-міфологічні сюжети, пов’язані з культом солярних, місячних і астральних світил. У верхній частині східної сторони скелі висічена правопрофільна голова бика, висотою 1 м. На його спині зображена змія |
4 Скеля із зображенням чоловіка і жінки та мамонта |
З усієї скелі вирізьблено схематично–узагальнююче лівопрофільне зображення мамонта, голова якого направлена на південь. Зі східної сторони каменя, нижче голови мамонта, висічене рельєфне зображення чоловіка і жінки, які стоять, заввишки 1,35 м, шириною – 0,5 м. Еротична сцена зображає лівопрофільну фігуру чоловіка з бородою, продовгуватою головою, широко розкритими очима. Профіль жінки менш виразний, більш узагальнений, її голова тільки вгадується. Сцена поєднання чоловіка і жінки справляє враження певної експресії, емоційного переживання, при цьому акцент зроблено на фігурі чоловіка, образ якого тут домінує. Наскельний рельєф поєднання чоловіка і жінки, найімовірніше, відображає генеалогічний міф про «священний шлюб». |
5 Зображення Плеяд (скупчення зірок у сузір’ї Тельця) на камені | За три метри на схід від першого міститься другий камінь пірамідальної форми заввишки 2,5 м, шириною 2 м. Його похила східна сторона добре прошліфована. На поверхні каменя видовбано 7 більших заглиблень округлої або прямокутної форми. Детальніше вивчення показало, що на камені зображено Плеяди – скупчення семи зір в сузір’ї Тельця. У слов’янській, у тому числі і в українській міфологічній традиції, Плеяди разом з сузір’ям Оріона символізували генеративно–креаційний* центр всесвіту |
2 ДЕНЬ |
Скельне святилище «Терношорське» |
Сніданок |
|
Переїзд: Снідавка – Косів – Коломия | |
Інформація за маршрутом |
|
Скельне святилище «Терношорське» |
|
Розташування святилища «Терношорське» |
Розташування святилища на південному схилі гори Терношора поблизу присілка Безулька села Снідавка на висоті 720 м |
6 Фалічний камінь | У Карпатах збереглися кам’яні фалічні ідоли, яких у народі називають Чортовий палець, що вказує на існування у давніх слов’ян культу небесного бога Рода, творця життя. Його символом був бик |
7 Скельна статуя у вигляді вагітної жінки | Сакральні образи жінок з піднятими до неба головами, характерні для трипільської культур Її загальна висота – понад 10 м, з них 2,4 м становить голова. Незважаючи на загальний схематизм зображення жіночої фігури, у неї окреслені голова, груди, спина, права рука, розміщена між грудьми і животом. В індоєвропейців статуї таких форм різних розмірів виступали культом Великої Богині |
Обід на форельному господарстві |
|
Коломия |
|
До вартості туру включається
- Транспортні послуги (із/до Коломиї)
- Піші походи до каменів-святилищ
- Ночівля (1 ніч)
До вартості туру не включається
- Харчування згідно з програмою туру
- Майстре-класи – 50 грн/чол. (мін. ціна 500 грн)
* Генеративність (за Еріксоном) – прагнення дорослої людини психологічно увічнити себе шляхом здійснення довготривалого і значимого внеску в оточуючий світ.
Креація – створення організмів вищою творчою силою, відповідно до ідеалістичного поняття про креацлонізм